Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-19, 13:18   #86
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Jeg tenker at for å løse opp kalifatet må menneskene som er deltakende spres. Men de som har deltatt og vil hjem bør møtes på Gardermoen, fratas barna, inn i isolasjon med brev og besøksforbud og dømmes etter terrorloven. Dvs fengselsstraff fra 10-30 år.

Ved at man med vitende vilje reiste til Syria i 2011-2014, de har etterlatt familie her i Norge, så de har tatt et aktivt valg, anser jeg det som at de faktisk har deltatt, tilrettelagt og bidratt til de terrorhandlinger som har foregått i Syria. De hevder at de er hjernevasket, så det de sier er at de er lett påvirkelig av ytre faktorer og bør behandles deretter.

Vi har flere som har kommet hjem til Norge etter å ha deltatt i IS styrker, jeg anser de som særdeles uberegnelige og en fare for rikets sikkerhet og bør derfor være fengslet med tett oppfølging mtp dømmekraft.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat