Sv: Style et hus til salg
Vi gjorde dette i fjor og det er mer jobb enn man skulle tro.
Det aller viktigste er å rydde ... mye mer enn du trodde var nødvendig. Ta bort alle private bilder og fjern alt du ikke strengt talt trenger å ha der. Hvis du har plass i garasjen så setter du det der så lenge, hvis ikke så ville jeg leid lagringsplass. Folk takler en overfylt garasje, men det er et viktig poeng at boligen fremstår som ryddig.
Vi hadde sengetepper på alle senger. Det så ryddig og greit ut. Det kan kjøpes relativt rimelige på Ikea (vi solgte våre videre til noen andre i nabolaget som skulle selge).
Vi malte også et par av rommene. Det ble veldig mye penere, og tok mindre tid enn jeg hadde trodd. Det er ikke mulig å sette bort den oppgaven til ungene?
Og så får du eldstedatteren din til å ta masse bilder. Da ser du så mye raskere hvor du har ryddet nok og hvor det må ryddes enda mer.
Jeg skal style og rydde en leilighet i deres nabolag de kommende ukene, forresten. Moren min skal flytte og mente at vi gjorde en så god jobb med vår leilighet i fjor at vi kunne få lov til å hjelpe henne også.