Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-19, 09:54   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vet vi om ungdommenes språkbruk?

Jeg tror det er veldig vanlig å tro at ens eget barn ikke bruker ugreie utrykk. En del av Hiawatas kompiser bruker "gay" og "kreftunge" mye som nedsettende utrykk om andre. Jeg tror IKKE foreldrene vet om det. Samtidig så tror jeg jo ikke eget barn gjør det, men det kan selvsagt hende. Jeg har ikke hørt ham banne siden han var tre år og han sier selv at han syns det høres rart ut i egen munn. Siden han gamer har vi snakket mye om språkbruk på generell basis, gamergate (hvordan kvinner blir behandlet i gamingmiljøet) og i forbindelse med Grand Prix i helgen så snakket vi litt om hvordan samer blir omtalt og har blitt/blir behandlet i Norge. Han kalte han ene i bandet som vant "Han der sameduden", noe jeg syns var en unødvendig måte å omtale ham på. Kanskje ikke det verste overtrampet i den store sammenhengen, men språk er så viktig.

Dessverre er nok "gay" "hore" "bitch" blant de vanligste nedsettende ordene ungdom bruker om hverandre. Og 9-åringer truer med voldtekt. Yay. Jeg tror vi trenger et skikkelig oppgjør i ungdomskulturen. Språkbruk, russekultur og Paradise Island legger ikke grobunn for godt og sunt samkvem, akkurat.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat