Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-07, 16:37   #81
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Godt sagt alt du sier her. Jeg er helt enig med deg. Mennesker som til stadighet synliggjør at de er godt utdannet har et kompleks mener jeg. De vil bli sett for den utdanningen de har, men er kanskje redd for å kun bli sett for den de er..... om dere forstår... Jeg opplever mennesker som stadig skal poengtere at de er godt utdannet som arrogante. Jeg mener de oppfører seg arrogant og får en nedlatende holdning mot andre som ikke har høyere utdanning. Det er en form for hersketeknikk mener jeg: Si ikke i mot meg for jeg kan dette. Det er ikke sosialt smart nei......

Jeg er nok enig, men for å dra det enda lenger. Hvis man ikke skjønner at man virker arrogant og egentlig bare taper seg ved "foretrekke likesinnede", så tenker jeg at man kanskje ikke er så kjempelur alikevel. Kanskje beste å menge seg med "likesinnede" da ja.

Jeg har venner fra alle sosiale lag og de utfyller hverandre på forskjellige måter. Ser ikke helt at en gruppe mennesker skal burde bli ekskludert fordi de ikke velger som meg. Folk er individuelle når det kommer til det meste, jeg ble i allefall ikke noe supersmart superperson etter noen år på skole.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat