Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-19, 22:02   #20
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Problemorientert adferd - hvordan endre?

Jeg veit ikke noe om denne personen, og hvis det bare er snakk om sure oppgulp så er det helt klart en ledelsessak. Men av og til kan man klare å lirke problemfokuserte folk over til å bli konstruktivt negative. Noen folk er slik at de har grublet ut en liten tale, som de bare må få sagt ferdig før de kan fortsette. Hvis man tar seg tid til å lytte til hele tiraden, så blir de ferdige. Prøver man derimot å gå videre før de har fått sagt alt de har på hjertet, så kan det bli hakk i plata. Andre har alt sitt fokus på problemer og uenigheter, og klarer ikke å se helheter for alle snublesteinene. Men hvis man begynner diskusjonen med å gå gjennom de største problemene og rydder dem unna, så kan de komme seg videre.

Jeg er superoptimist, og har etterhvert kommet fram til at jeg trenger noen som er litt negative til å holde meg litt ned på jorda. Hvis ikke ender det opp med prosjekter av typen "ja, og så kan vi like godt få med resten av landet også, og så bare fikser vi alt på en gang, og kanskje er det lurt å ansette 20 folk til i morgen?".

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat