Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-07, 00:10   #84
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som gir blanke i Harry Potter?

Opprinnelig lagt inn av Poet, her.

Metafysikk som begrep stammer fra gresk filosofi. Det omhandler virkelighetens egentlige natur.
Det jeg mener med metafysisk forankring er når bøker av typen fantasy/eventyr har sterk forankring i menneskets sjelsliv og det mentale, men billedelig fremstilt

Nå har du jo ikke lest bøkene, så det kan vel bli vanskelig for deg å gå nærmere inn på en begrunnelse.
Men jeg kan virkelig ikke fatte at HP bøkene ikke har en sterk forankring i menneskets sjelsliv.
Det er fordi de har nettopp det, at jeg liker bøkene så godt.
Jeg synes de er høyst relevante i forhold til sjelsliv, moral, etikk og eksistensielle problemstillinger.
Av den grunn er ikke bøkene kun underholdende eventyr - men temmelig dype, spør du meg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat