Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-19, 13:40   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: En helsesøster skal ikke bestemme om jeg skal dele bilder av barna mine på Instag

Tenker på om man egentlig er "hjemme med barna" når man har blogging om sitt privatliv som jobb. Barna jobber vel når de er hjemme og blir fotografert? Etter det jeg motvillig har sett på Bloggerne (når andre har disponert fjernstyringen...) er at det ikke er snakk om et snapshot med mobilen i farta. Det er snakk om speilreflekskamera, style "modellene" og omgivelsene, holde isen riktig, ta masse bilder, sjekke om bildene ble bra, evt ta ny bilder. Evt kjøpe ny is, fordi den første smeltet uten at det ble bra bilder. Da er det ikke lenger snakk om at mamma diskret skaper minner. Da er man jo på kontinuerlig fotoshoot i sitt eget hjem. Tenker det må gjøre noe med et barns sinn, at man hele tiden får sine dagligdagse gjøremål vurdert ut fra et publikum at alt du er og gjør og sier skal vurderes ut fra bilder og produktplassering og målgrupper. Man skal ikke bare sette på plass skoene fordi det er ryddig i gangen, men fordi det ser stygt ut på bildet. Flytte posen med svømmetøy fordi det er produktplassering av en plastpose, og siden Rema1000 ikke har betalt (eller stemmer overens med profilen) må posen ut av bildet. Spise is, stoppe og spise is, vaske munnen og gre håret, spise litt is uten faktisk å spise opp isen, smile til kamera, kysse søster, prøve med en annen genser. Det er noe annet enn en Pinup på trappa i et barneunivers. Selv om du får den store Dajmisen. Mamma er ikke lenger bare forelder, men regissør, stylist og scenograf. Og du er ikke bare et barn, men en modell og et produkt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat