Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-07, 07:45   #18
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er idealismen borte og bare egoismen igjen?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Der treffer du "spikeren på hodet". Alle har så nok med sitt....... Vi skal ikke så langt tilbake der man dro lasset sammen og alle måtte bidra. Men selvfølgelig så var det et helt annet samfunn og en helt annen tid. Jeg tror vi har mistet noe der....

Jeg er fryktelig glad for at vi ikke lever i et slik samfunn lenger. Min dag har ikke ubegrenset med timer, og jeg må prøve å få jobb, familie, aktiviteter og tusen andre ting til å passe i den. Ja- jeg har nok med mitt/vårt, selvsagt har jeg det. Jeg gjør en mange idealistiske ting, og bidrar både på den ene og den andre måten. Det ser ut til å gå deg hus forbi at selv om man kanskje velger bort visse ting (Det ville for eksempel aldri falt meg inn å bli natteravn) at man kanskje engasjerer seg andre steder i stedet. Kanskje man engasjerer seg andre steder fordi andre ting har mer med ens egen familie og egne behov å gjøre, men det gagner da andre også?

Og vet du virkelig at de du kjenner som ikke har lyst å gå natteravn ikke tar ansvar for lokalsamfunnet på noen annen måte? Eller er det å ikke ha lyst å bli natteravn ensbetydende med å mele sin egen kake og ikke bidra til felleskapet?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat