Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Noen ganger synes jeg du undervurderer NTH litt. IFor meg er den viktigste lærdommen derfra at man har lært å lære og det trodde jeg faktisk var felles for de aller fleste universitetsstudier, enten de gir en akademisk grad, som sivilingeniør jo faktisk er, eller ikke. At NTH-fagene er en del mer praktisk rettet, hvis man kan kalle teoretisk fag det i det hele tatt, er i mine øyne ingen hemsko.
Nei, det mener ikke jeg heller. Men selv om sivilingeniør er en akademisk grad, så er ikke NTH-studiet et utpreget akademisk studium, slik jeg oppfatter ordet akademisk. Og jeg mener ikke egentlig å si noe stygt eller nedlatende om NTH (eller om folk som likte seg der), jeg mener bare å si at jeg ikke egentlig følte meg veldig hjemme der, eller oppfattet de fleste NTH-studenter som "beslektede sjeler". At jeg personlig nok hadde passet bedre på et mer teoretisk studium betyr naturligvis ikke at det er noe galt med NTH (like lite som det er noe galt i andre utdannelser jeg ikke tror jeg ville trivdes med), og som jeg sa tidligere er jeg overbevist om at det er mange kjedelige og/eller trangsynte mennesker på de fleste læresteder - det er det jo de fleste steder i verden.