Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-19, 13:35   #37
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humlebol i veggen!

I fjor var det jo generelt mye veps da. Hos oss gikk det ikke an å sitte ute i det hele tatt. Hvis jeg satte meg ut om kvelden med et glass vin gikk det bare sekunder før det kravlet minst tre veps på glasset mitt, mens flere summet rundt i håret mitt. Helt håpløst, til tross for forsøk på alle triks som verserte i alle mulige mediekanaler. Håper det blir mindre i år.

Svigerforeldrene mine hadde bier som slo seg ned i en hul eik i alleen inn mot gården. Det var rett og slett litt risikabelt å gå forbi. Alltid en diger klynge med bier som hang utenfor åpningen i trestammen. De fikk birøktere til å komme og hente dem, og ta dem med seg til ett eller annet passende sted.

Det slo meg også hvor lite moralisering det var mot dette mulige angrepet mot humler i starten av tråden, før jeg så årstallet. Hos oss har alle humler vært hellige, siden eldstejenta og gruppa hennes deltok med et humleprosjekt i First Lego League for to og et halvt år siden.