Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-19, 13:56   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Angående dette med «nok kaker». Mulig jeg er surmaget nå, men jeg lurer oppriktig på hvorfor det skal være så enormt og stort og mye? Hvis det er tomt for kaker, ja, da er det tomt, tenker jeg. Ingen gjester er sultne av den grunn. Hvorfor invitere til fråtsing? Kanskje ikke helt sammenlignbart, men jeg får en assosiasjon: Jeg har vært på all inclusive én gang (ble invitert, hadde aldri dratt av egen fri vilje, holdt jeg på å si), og det jeg sitter igjen med er et inntrykk av ekstrem fråtsing. Hvorfor spiser mennesker så store mengder når det er tilgjengelig? Hvorfor MÅ onkel Per spise fire store kakestykker? Hvorfor MÅ lille Siri på fem år forsyne seg av fem kaker og spise to biter av alle?

Ja, jeg setter det på spissen og provoserer sikkert enkelte. Men jeg misliker virkelig fråtsing og tilrettelegging for fråtsing, og jeg synes ikke store selskaper er noe unntak. I et miljøperspektiv synes jeg det går an å være mer nøysomme i matveien også (eller kanskje spesielt) i store selskaper. («Nøysom» betyr ikke kjipe kaker eller ingen kaker.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat