Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-19, 13:27   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Jeg tenker at vi er i litt ulike situasjoner og har ulike utgangspunkt. Vi har vært nødt til å pusse opp fordi vi bor i et hus som ikke er helt nytt og iallefall det arbeidet som har vært gjort med tak, bordkledning og vinduer var nødvendig for å unngå at taket ble lekk og veggene begynte å råtne og det da gjerne medførte skader som hadde gjort det enda dyrere. Men all oppussing innendørs til nå har vært mest maling og billige oppgraderinger. Unntaket er kjelleren som gjør at vi nå får et hus som kommer til å fungere når vi om få år har 3 tenåringer i huset. Jeg tør ikke tenke på hva det hadde kostet dersom vi skulle brukt fagpersoner til å gjøre alt arbeidet, men nå får vi straks nesten 50 kvm ekstra boareal og har altså brukt litt over 100.000 på å få det til. Vi bor i en enebolig fra tidlig 80-tallet og ute i distriktene, men vi har også vært heldige og kjøpte det på et tidspunkt da prisene var nokså lave. I tillegg hadde jeg en tomt som ble solgt og som dekte nesten halve kjøpsprisen. Derfor er vi en situasjon der vårt huslån er kanskje en tredjedel av det vi måtte betalt for å leie noe tilsvarende vår bolig og kan derfor sette av penger til vedlikehold og oppussing.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat