Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-19, 13:33   #38
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Vi har ikke gjort det, men tæret på buffer etter hussalg. Nå er de pengene brukt opp så dersom noe skulle skje nå så må vi det. Vi sitter på eiendom med vedlikeholdsbehov så at vi får mer lån er ganske sannsynlig. I helga har jeg drevet med oppussing på småbruket, men her har vi gjort masse de siste fem årene uten lån. Det er hauggammelt og det er massivt behov. Jeg trives her, men hadde det vært bare opp til meg så hadde vi solgt og brukt penger på huset i stedet, men dette er mannens arv og hans tilknytning til stedet er sterk. Så her står vi da med fem bygninger på en fritidseiendom. Ellers så pusser vi lite opp egentlig. Den stygge murmalingen som vi skraper oss opp på i gangen, trappa som er stygg, badet som er vanskelig å hilde rent, vindu som lekker luft osv osv må vente til vi får bedre råd. Oppussing står altså ikke høyt opp. Det vi skal gjøre er graving på tomta, men det handler om vann og for å forhindre katastrofe på sikt. Innimellom savnet jeg rekkehus i borettslag selv om jeg elsker huset. I vår har vi slitt litt med kontantbeholdningen som gjør at en del småkjøp står på vent. Men vi har lån på 1,5, begge jobber hundre prosemt og vi sitter som sagt på fritidseiendom så det handler om prioriteringer.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat