Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-19, 22:29   #109
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.096
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens besteforeldre - egotrippere?

Jeg synes kronikken blander sammen behov for/ forventning om hjelp og et ønske om at besteforeldrene er interessert i barnebarna. Og det er jo virkelig ikke det samme. Jeg forstår det siste, det første tenker jeg at fort blir sytete å mase om (særlig i en kronikk).

Mine foreldre stiller virkelig opp for barnebarna og er flink til å lage gode opplevelser med dem. Jeg har mange bekjente som er imponert over alt de gjør. Jeg synes de er flinke til å skape bånd, men ENORM hjelp for oss er det ikke all den tid de i stor grad gjør det som passer dem selv - og de er ganske opptatte. De tar bare alle tre på en gang dersom vi spør eksplisitt for eksempel - og vi spør bare for større ting, dvs to bryllup det siste året (må bookes inn hos dem et halvt år i forveien, ellers krasjer det gjerne med en fest de skal på). De hadde alle tre en helg for tre år siden. Det var sist gang vi dro bort sammen. Det er kjekt for lillesøster at hun nå får være 1 uke med dem på hytta istedenfor 1 uke på AKS, og jeg er glad for det, men veldig stor hjelp er det strengt tatt ikke. Men koselig. Det eneste vi som familie nå trenger egentlig, som er reell hjelp, er at de tar fireåringen, og han synes de nok at er hakket for krevende til at han står først på ønskelista (ikke at de aldri tar ham. Men jeg kjenner at det jeg aller mest skulle ønsket meg, var at de tok med HAM bort noen dager, ikke niåringen som er grei som et lam).

Jeg er glad de er så interessert i barnebarna, og vi får mer hjelp enn mange andre, jeg har ingenting å klage over. Jeg har ingen forventninger om noe spesielt egentlig, og synes det er pussig at noen forventer fast henting i barnehagen, barnepass for å få trent nok etc. Jeg leste en motkronikk til den det er lenket til i HI, og der påpekes det at noen bør justere livet isteden. Jeg tenker at noen reelt sett trenger hjelp (de sier kanskje minst fra), mens om man trenger hjelp for å få til uendelig med helgeturer, restaurantbesøk og trening, må det vel mer bli en bonus.

Svigermor har fysiske begrensninger, men er nok mer på i forhold til ren hjelp og kunne stilt på nesten hva som helst, men vi ber henne ikke om hva som helst av hensyn til ege helse hos henne. Det er et bevisst valg hos oss.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat