Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?
Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.
Vi har en diskusjon i heimen og er nysgjerrig på hva andre mener.
Hvor ærlig er du når butikken gjør feil som går i din favør? Sier du fra når du får igjen for mye penger? Når butikken gir deg en bedre vare ved en feil? Når du får mer enn det du har bestilt og betalt for? Kommer det an på beløpet/verdien?
Jeg gidder ikke gjøre meg til kjeltring for knapper og glansbilder (Ref. filmen Indecent proposal har alle en pris, så med mindre feilen i min favør er 100 millioner eller mer er jeg altså ikke villig til å begå fantestreker. )
Ja, jeg sier fra når jeg får for mye penger.
Jeg spør hvorfor jeg har fått noe annet enn jeg skulle ha, også når det er en bedre vare.
Ja, jeg sier fra når jeg har fått mer enn jeg skulle ha, men hvis noe må sendes i retur sender jeg det bare om avsenderen betaler returportoen selv.
Hvis beløpet er veldig lite er det ikke sikkert jeg ville ha lagt merke til det, men det jeg ser og oppdager sier jeg fra om, uansett. Ofte er forskjellen at prisen er en annen i kassa enn det som stod på lappen i hylla. Da sier jeg fra sånn at de kan kode om. Hvis prisfeilen er i min favør da, hender det jo ofte at jeg får varen til den lavere prisen allikevel.