Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Jeg håndterer store mengder kontanter i min jobb, og det er kjempekjedelig når det er uoverensstemmelser i oppgjøret. Ikke noe jeg holder hver enkelt ansvarlig for, men det tar fokus fra andre ting jeg hellet vil drive på med.
Feil som går i kunders favør blir jeg glad og overrasket hvis de sier fra om, feil som går i kunders disfavør er utrolig kjipt - og når vi oppdager det gjør vi det vi kan for å fikse. I min bransje sitter vi jo på kontaktinfo m.m. som gir mulighet til å betale tilbake/bytte.
Jeg sier alltid fra selv.
Av ren nysgjerrighet, Billa: hva gjør dere hvis dere oppdager feil i favør av kunde, hvis beløpet er av litt størrelse. Kontakter dere kunden og ber om at feilen rettes opp? Jeg tenker type: «i dag betalte du bare 100 for en vare til 1000. Kunne du tenke deg å betale restbeløpet?» Som du sier: dere har jo gode kundedata og har vel mulighet til å se hvor slike feil har oppstått, og kan i teorien ta kontakt. I motsetning til Rema eller H&M.
|