Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?
Opprinnelig lagt inn av frukt, her.
Til de bruksområdene ville jeg nok gått for halvhøye goretex sko. Jeg foretrekker sko i lær til turbruk, men det blir nok for varmt og tungt til hverdags.
Ja, jeg har noen i lær, og de er veldig gode. De er varme da, så de passer best på tidlig vår og sein høst.
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Jeg har begge deler, og bruker unektelig de lave oftest, men skulle jeg bare hatt ett par tursko ville jeg likevel valgt de halvhøye, fordi jeg føler at disse er mer nødvendige når de først er nødvendige, selv om det ikke er like ofte. På sommeren, eller på gode stier går det like fint med joggesko.
Ja, det er litt sånn jeg tenker også. At joggesko vil bli valgt på tørre turer uansett. Han er ikke spesielt slingrete i anklene, så han trenger nok ikke støtten, men han er jo flink til å plumpe, og velger aldri letteste vei. Det er mest skogsturer, men vi liker at det ikke bare er vanlig sti, og han vil gjerne benytte enhver anledning til å gå det mest kompliserte alternativet. Men vi har ingen planer om skikkelig fjelltur i steinete "månelandskap" med det første, selv om vi tenker litt på Gaustatoppen.