Sv: Rektor forbyr strikking
Jeg irriterer meg egentlig mest over de som sitter og jobber på PC/Mac, særlig hvis de sitter ved siden av meg sånn at jeg ser skjermen deres. Men helt greit å droppe strikking osv. også. Spising er jeg mer liberal for, det er travle dager og litt mat og kaffe når vi har møte, det synes jeg innafor. Jeg merker det ikke en gang.
Jeg jobber i videregående, og kan egentlig ikke forstå at man ikke får pauser i løpet av dagen. På min skole er ikke det et problem i alle fall. Jeg forstår at det er mer hektisk på det området i grunnskolen.
Jeg regner meg som over gjennomsnittet tilgjengelig for elevene mine, både digitalt og i live-utgaven, og har oppdratt kiddsa til å ikke forstyrre meg under lunsjen med mindre det er noe som haster. Og av og til er det det, men vanligvis ikke. Jeg trenger den pausen rett og slett. Vi spiser sammen, og jeg synes det er sosialt og hyggelig og avslappende. Jeg har noen kolleger som stadig vil ha "jobb-lunsjer" for å samarbeide og jeg er like streng med dem. Hvis det haster/har skjedd noe: ja. Hvis ikke: nei, da kan det vente. Jeg tror at det å ta pauser i en lærerjobb, og alle andre jobber der man er tett på mennesker hele tiden, er veldig viktig. Det holder meg glad og pigg og velvillig i alle fall.
|