Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-19, 11:52   #39
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, jeg synes ikke det. Selv om jeg kan ha forståelse for de som ønsker det, så finnes det jo ikke uendelig med penger å ta av og flust av sykdommer man ikke på noe vis kan beskytte seg mot å få.

Mja, det er nok lønnsomt rent økonomisk å hindre folk i å få sykdommer kontra å behandle dem. Hvis fokuset skal være rent økonomisk tror jeg dette er lurt.

For meg er dette mer et moralsk spørsmål: Jeg synes ikke det er helt ok å betale for noe som folk kunne ha "fikset selv" (og som hadde fikset en masse andre ting som andre STD), når man vet at det ligger lite penger på bordet.

Så for meg er det vel moralisten og økonomen inne i meg som diskuterer ...

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat