Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-19, 13:04   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frokosttips til barn som ikke er sultne?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Min erfaring er at det ikke nødvendigvis er HVA man spiser men HVORDAN som er avgjørende. Sitter dere ned ved bordet og spiser sammen?

Mine får komme med ønsker til pålegg og tilbehør selv, så setter vi det på handlelista og handler neste gang.

Vi forsøker å sitte sammen og spise, men for tiden gjør ikke han det......

Problemet er at han liker svært lite pålegg. Han spiser syltetøy, agurk og nugatti evt banan på syltetøy. Det meste er forsøkt. Så at han ikke liker brødmat/blir lei av det forstår jeg godt.

Til skolemat hender det han får varme kjøttboller/pasta/potet/saus/brokkoli i mattermos eller salat med kylling for at han skal få variasjon.

Jeg velger å høre på dere og skal handle inn diverse jeg kan friste med.

I sommer da han hadde ferie (og jeg jobbet) sov han og søsteren lenge. Min mor bor borti gaten og gikk bort og laget frokost til dem (de klarer det fint selv, men hun syntes det var så koselig og de elsket det). Da kunne han glatt spise fire skiver. Da var han våken og sulten. Så det handler nok om at det er for tidlig med mat rett og slett.