Sv: Hvem gjør hva?
Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.
Jeg gjør alt det du nevner, pluss alt av julegaver, selskapsforberedelser, baking, 95 % av all handling og tilbereding av mat til hverdags og helg, rydding til vaskehjelpa kommer etc. Jeg sitter i FAU på fjerde året. Mannen klipper gress og fyller diesel, samt baker brød. Resten av "overskuddet" utenom jobb går med til å være fotballtrener.
Jepp, Bortsett fra at overskuddet til min mann går med på å jobbe og skrive på doktorgraden sin. Og jakt de månedene det er aktuelt. Og han tar matauk på slakt og frukttrær.
Helt ærlig talt, og dette er nok ikke noe særlig godt innspill i noen som helst debatt, men jeg synes livet mitt ble enklere når jeg innså at alt ble bedre om jeg gjorde dette selv. Jeg var visst en sånn dame som aldri ble fornøyd når mannen min gjorde det (type handle mat, kle på barna, pakke barnehageklær osv.). Så jeg endte med å gå over det han hadde gjort til irritasjon både for meg og ham. Han gjør en del ting jeg absolutt ikke kan fordra (snømåking, rense takrenner, klippe plen, male) også tar jeg det som skjer innendørs. At det er klisjéfylt og utdatert og sender helrare signaler til ungene våre kjenner jeg på av og til, men jeg tror de skjønner greia og at det handler om arbeidsfordeling.