Sv: Hvem gjør hva?
Skavise. Vi har egentlig fordelt oppgaver etter hva vi liker. Og egentlig deler vi ganske likt, selv om det er jeg som sitter med oversikten og holder kontroll på hvem som skal være hvor, til hvilken tid. Jeg sørger dessuten for at alt av regninger betales fra felles konto.
Jeg gjør alt vi trenger å gjøre av innkjøp og holder orden på barnas utstyrsbehov. Jeg gjør også mesteparten av innkjøpene, men mannen handler innimellom, både mat og utstyr, men sjelden på eget initiativ. Vi har skaffet oss Wunderlist, der alle i familien har mulighet til å legge til ting vi mangler, og det er veldig praktisk, fordi det betyr at alle i familien skriver handleliste. Jeg liker å ukeshandle, derfor gjør jeg det.
Jeg lager stort sett middag, eller kommanderer barna til å lage middag. Jeg liker å lage mat og bake, derfor gjør jeg det. Men han er aldri vond å be om hjelp. Han lager kaffe om morgenen, og vi deler på matpakkelaging. Den som lufter hund, slipper å lage matpakke. Rydde ut og inn av oppvaskmaskin gjør vi begge to. Mannen er den som støvsuger og vasker gulv. Innimellom blir jeg kommandert til å støvsuge, men da går han som oftest over etterpå, siden jeg ikke støvsuger grundig nok (i følge ham. ) Han vasker og legger sammen mest klær. Begge rydder bort klær. Vi rydder omtrent like mye begge to.
Hva gjelder oppfølging av barna så er det også ganske likt fordelt. Mannen har oversikt over yngstes kamper, og er lagleder for henne. Dvs. at jeg stort sett har fulgt eldste på kamp, siden de spiller kamper samme dag. Spiller eldste en annen dag er det gjerne mannen som følger. Ellers kjører og henter vi på aktiviteter omtrent like mye. Vi deler på alt av foreldremøter, jeg har sittet en del år i FAU, mannen har blitt utskremt til diverse komiteer og blir stort sett med på klasseturer.
Alt i alt ganske likt. (Så derfor mener mannen han gjør mest. )
|