Sv: Røykepauser på jobb
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Altså, jeg sitter i åpent landskap, og som sagt så røyker ingen, men det er da ingen som sitter og surfer eller tar kaffepauser heller? Vi henter kaffe og drikker ved pulten, med musikk på øret, også har vi matpause.
Resten av tiden er det skype, eller prøve å henge med på mailkarusellen. Jeg surfer på telefonen når det er kjedelige skypes, og det er det jo innimellom, men jeg ville ikke kalt det pause.
Det hender selvsagt at du prater 2 min lavmælt med naboen, men ingen har pause, lzm?
Det kommer sikkert litt an på hvor man jobber og hvilken jobb man har. Men min oppfatning er at de aller fleste har avbrekk i løpet av arbeidsdagen der de surfer, leser seg opp på nyheter, tar en privat telefon, går ut og handler lunsj, betaler en regning, eller tar en mer pauseaktig kaffepause forkledd som jobbprat med kolleger osv.
Der jeg jobber nå forsøker vi å samles til kaffepause klokken 14. Den skal i teorien vare i 10 min, men blir alltid lengre. Og den pausen er gull verd i forhold til å holdes oppdatert på dagens utfordringer/innkomne saker osv. Men det er gjerne gjort unna på de 10 minuttene pausen skal vare. Så blir det gjerne pratet litt om hvordan det går med hussalget og hva barna gjorde på Halloween og svigermor som er lagt inn på sykehus osv.
Jeg prøver generelt å være veldig bevisst hva jeg bruker arbeidstiden til, og når jeg i tillegg velger å røyke, så må jeg passe ekstra godt på hva jeg gjør med resterende tid.
Nå virker det kanskje ikke som om de i hovedinlegget har samme holdning, for jeg også syns et kvarters røykepause hver time høres helt crazy ut.
Men jeg syns generelt at så lenge det er lov å røyke, og noen har den lasten, så syns jeg det er alt for mye sniping og snurting og kanskje også litt allmen godkjent mobbing av røykere.
Det er litt som om jeg skulle begynt å høylydt rakke ned på folk som ikke trener. Det er ikke ok.