Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-19, 08:27   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftentradisjoner - noen jeg kan stjele?

Vi har ikke så veldig mange tradisjoner før selve kvelden.

Vi pynter stuen og treet sammen på lille julaften ettermiddag. Jeg synes at det er hyggelig at alle er med. Kassene finnes frem fra loftet og jentene har store tanker om hvor alt skal være.

Selve julaften starter hos oss kl. 17. Da kommer gjestene og vi drikker champagne før vi går til bords. Vi spiser torsk og det har kanskje den fordelen at det ikke er fullt så tungt som en kjøttmiddag.

Vi går rundt treet rett etter middag. Alle velger en sang hver og vi avslutter alltid med Deilig er jorden.

Vi åpner gaver, men i motsetning til mange andre her så tar vi ikke en og en. Vi vil ikke at gaveåpningen helt skal dominere kvelden, så vi tar 2-3 gaver samtidig til ulike personer og så åpner de samtidig. Vi har fremdeles god tid til å se og beundre (og skrive ned) hva de har fått. Det er ikke noe hastverk over det. Jeg skriver lister sånn at det er lett å huske og takke etterpå. En slik gaveåpning gjør at vi har mer tid til å prate sammen, spise kaker og kanskje spille ett spill dersom noen har fått noe morsomt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat