Sv: Julegave til barnas far
Jeg har laget fotokalender hvert år siden det ble slutt med eksen - og som han har fått til jul, både til barnets far og til lillegutts besteforeldre på farssiden. Det blir utrolig godt mottatt! De synes det er skikkelig hyggelig å se.
Passer på å ta med noen bilder av dem sammen også, og siden vi har vært i litt konflikt er det vært lite fokus på bilder av meg <<<<<<<
En annen ting eksen her har satt pris på å "få" er ferdig pepperkakehus med pyntegreier (så det er lett å pynte sammen med lillegutt), aktivitetsgaver a la lille einstein eller hva det heter - forsøk å gjøre med barnet, eller julepynteesker fra Panduro, eller og oppskrifter på mat man kan lage sammen (Vafler, tomatsuppe, ... avhengig av alder). Også et besøk da.
Eller hva med en sånn "cookies in a jar" som ungene kan lage sammen med han/til han hjemme hos han (med litt hjelp kanskje fra en annen voksen) hvis de har mulighet?
Nå vet ikke jeg helt hva som finnes på "bilderamme-fronten" nå, men kunne det vært noe? Bilderamme som dere kan oppdatere med bilder fra hverdagen og sånt fra deres side, så han kan følge litt med på hvordan ungene har det? Oldemødrene til lillegutt hadde det (For lenge siden) og satte stor pris på når jeg oppdaterte med dagsferske bilder... her kan man også oppdatere med dagsferske tegninger og små beskjeder og historier. (lillegutt lagde små greier i powerpoint som vi la inn som bilde f.eks). Man kan jo selvsagt sende med SMS eller mail men for dem var det litt teknologisk utilgjengelig - det blir kanskje litt annerledes her. Men en ramme står framme er uansett hyggelig.
Ellers blir det jo sånn typ gavekort på itunes, netflix, HBO etc kanskje?
|