Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-19, 14:45   #90
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi spiser torsk og jeg synes det er litt vanskelig å ha noe annet i tillegg. Vi har opplevd gjester som kom med eget pinnekjøtt fordi de ikke kunne tenke seg å spise fisk på julaften. Og det var jo for så vidt greit, de krevde ingenting, de hadde bare med sitt eget, men de to tingene passet dårlig sammen og det ble litt rart.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å lage noe annet tilbehør, eller en annen fisk i tillegg eller noe. Men om det var noen av mine som absolutt ikke ville ha fisk, så ville jeg nok heller vurdert å endre hele julaftenmenyen. For fisk og pinnekjøtt på samme bord ble bare veldig rart.

Når det gjelder kapasitet til å lage mer mat, så har jeg simpelthen en ekstra kokeplate. Kjøpt på Ikea og helt genial. Til vanlig stues den bort i et skap, men til store selskaper egner den seg godt til den ekstra gryten som man ellers ikke har plass til.

Jeg synes det høres så rart ut at det blir rart at noen har med seg noe fordi det ikke passer sammen på bordet?
Det må jo være den enkleste ting i verden å ta imot gjester som har med seg et fullgodt alternativ selv?