Sv: Haddy og boka
Nemlig - akkurat slik Esme sier tenker jeg også.
Jeg synes for eksempel det er ille hvordan en gjeng norske barn avbildes og omtales i sine foreldres kommersielle SoMe-kanaler nesten daglig - barna til de store bloggerne/influencerne.
Når Redd Barna - som har som mål å jobbe for barns rettigheter og er opptatt av nettvett og barns rett til å danne sin egen digitale identitet - før jul valgte å betale en av influencerne som daglig krenker egne barns rett til privatliv til å fronte en kampanje for å samle inn midler, skrev jeg selvsagt en mail til Redd Barna og påpekte at jeg syntes det var et merkelig valg av markedsføringskanal.
Hvorfor i all verden betaler de noen som har holdninger som går på tvers av verdiene til RB for å tale deres sak?
Dette er et eksempel på hvordan jeg bruker min forbrukermakt når noe bryter med hva man mener er riktig.
Jeg kjøper ikke produkter jeg vet er produsert på en uetisk måte, heller. Det er jo ikke barnslig - det er kalles forbrukermakt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|