Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-07, 18:18   #94
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Ja, det kan du si. Jeg tenkte nettopp det samme.

Jeg har i alle fall kommet frem til følgende:
a) Dersom vi (= familien) skulle kuttet poteter, ris, pasta og brød hadde vi hatt konstant sultne unger.
b) Dersom vi skulle levd på lavkarbo hadde all min fritid gått med til å forberede og planlegge mat.
c) Vi hadde blitt blakk - mye av dette koster jo ganske mye.
d) Vi (i alle fall jeg) hadde vært død av hjerte og kar-sykdommer innen kort tid. Så mye fett (smør, feta, bacon) kan umulig være godt for kroppen


Dessuten lurer jeg på: funker det? Har noen av dere tatt av mange kilo (og deretter holdt en stabil vekt) ved hjelp av lavkarbokurer/kosthold?

a) Jeg lager mat som gjør at jeg koker ris/pasta/poteter til ungene, jeg tar salat ved siden av.
b) Etter 1 1/2 år på lavkarbo har jeg lært mange knep for rask matlaging fra bunnen av.
c) Matbudsjettet mitt har økt med snitt på 700 kroner måneden.
d) Det er fettet sammen med karbohydratene som er farlig, ikke fettet i seg selv.

Ja det virker, jeg gikk ned 20 kg på ca 20 uker og har siden holdt vekten. Har noen små ønskekilo jeg vil ha bort og som jeg sliter med, men har nå normal BMI.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat