Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-20, 09:35   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Når du flytter til utlandet mister man medlemskapet ditt i folketrygden evt kan du betale frivillig medlemskap
Så om du gøy det hjem har du karantene tid på å motta hjelp fra nav etc. Er det ikke slik lenger? Eller har jeg misforstått ?

Det har ho vært i media om en som har bodd i Spania og ikke får sykehjemsplass i Norge. Samme med om ferierende blir syke på ferie så må vi ha reiseforsikring for å dekke evt hjemtransport.
Fult mulig jeg misforstår hele greia?

Det er ikke snakk om at de ikke får sykehjemsplass, men om at du ikke kan søke om sykehjemsplass i en kommune du ikke er bosatt i. Når de har en bostedsadresse i Norge kan de søke plass i den kommunen de har folkeregistrert adresse. Slik jeg har forstått det, så kan barna til disse i utlandet få de til Norge, ta de inn i sitt hus i et døgn, og så kan de søke om sykehjemsplass.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat