Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-20, 23:27   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En dag i din hunds liv?

Skavise.

Vi har en Cobberdog (doodleblanding) på straks 2,5 år. Han er en energisk morgenfugl, som står opp når førstemann står opp. Dvs. i 6-tiden på hverdager og mellom 0730 og 0830 i helgene. (Mannen min er også A-menneske). Han vil helst legge seg senest klokken 22.30, og er helt segneferdig hvis vi legger oss senere enn det. Siden han jo ikke kan gå og legge seg alene. (For en tanke! )

Han får 15-20 minutter om morgenen på hverdager, inntil en time om morgenen i helgene. Så lufter en av barna barna ham 15-20 min etter skolen. Det er stort sett en løpetur på inntil halvannen time etter middag. Så får han en kveldstur av varierende lengde (alt fra 10 minutter til en time) en eller annen gang mellom 20 og 21. Den siste turen inneholder gjerne lek med en eller flere av kompishundene i nabolaget.

I helgen får han langtur midt på dagen, enten løpetur eller skogstur med hele familien. Og så går mannen og jeg ofte en god tur på 45 min til en time med ham om kvelden.

Jeg er den eneste som trener dressur med ham, og det går stort sett i snuseleker eller innkalling. Han er ikke så veldig opptatt av å lære seg triks, og liker ikke å bli lekt med av mennesker. I følge ham så er det eneste poenget med baller å bære dem. Han er uinteressert i å løpe etter dem, selv om det beste han vet er å løpe, enten med oss eller med andre hunder.

Han klippes hver 12. uke, og det koster oss 1300 kroner hver gang, siden mannen ikke vil at vi skal klippe ham selv. Ellers går det lite på dyrlege, og mellom 800 og 1500 kroner i måneden på mat og godbiter.

Han får så mye kos han vil, og er en vennelig sjel. Men han trives også i eget selskap. Så vi har kommet til at han nok må være en veldig sosial introvert. (Hadde han vært ekstrovert, hadde han nok slitt oss helt ut.)

Sist redigert av Gaia : 26-01-20 kl 23:32.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat