Sv: En dag i din hunds liv?
Jeg har en dachs på snart tre år.
Han våkner og står opp med meg, uansett klokkeslett. Løper inn på badet, får litt kos og sover videre på det varme gulvet mens jeg gjør meg klar. Etter dette går vi på kjøkkenet, da får han tørrfor. Kaffekoppen inntar jeg stort sett med sovende hund på fanget og når koffein-nivået mitt er akseptabelt, går vi en liten morgentur (ca en kilometer rundt i nabolaget).
Han er hjemme alene når jeg er på jobb, det går stort sett greit.
Jeg kommer hjem ca klokka fire, da går vi på tissetur, lengden avhenger av mitt humør og været. 
Mens jeg lager middag får han litt tørrfor og etter måltidet lander vi gjerne i godstolen/sofaen. Kveldsturen varierer mellom kl 19-23 og kan være på alt fra to til sju kilometer. Han klarer fint å holde seg i tolv timer (aldri hatt uhell inne), men jeg forsøker å ikke la det gå mer enn ti.
Etter siste tur er han sengeklar og står gjerne i soveromsdøra mens han ser på meg med store øyne. Han sover hele natta.
Alt i alt synes jeg det er lite fuzz, selv om jeg er alene med han. Han er fornøyd både med mye og lite mosjon, det hjelper. Etter en lang dag alene fokuserer jeg på mental trening på kveldene, det elsker han. I helgene er vi gjerne i skogen på langtur, da er han hoppelykkelig.
Månedlige utgifter er på ca 400 kr, iberegnet mat, godbiter, utstyr, forsikring og dyrlegebuffer.