Sv: Hvor tørker dere klær?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Skjønner at vi nok må gå over til stativ. Jeg misliker det veldig. Klærne får sånne stygge «tørkestriper» av det. Hva gjør dere med det? Det er også vanskelig å glatte ut våte klær på stativ nok til at de ser ok ut når de er tørre. Og det henger tett, så tørkingen tar lang tid. ?
Skjorter, bluser og hettegensere blir først tromlet på utglatting program i tørketrommel i ca 10 min, rett derfra og opp på kleshengere som jeg henger på et sånt klesstangstativ på hjul. Setter på avfukter som blåser luft rett på. Selv om de henger tett tørker det raskt. Ikke noen utfordringer med bretter etc.
På tørkestavet tørker vi treningstøy, t-skjorter og bukser. Buksene kjøres også på utglattingsprogram. Vi henger de over 2 stenger, da unngår vi brettekant samt at de tørker raskere. T skjorter der jeg vil unngå brettekant, henger jeg også opp på kleshenger.
Kombinasjonen av utglatting og avfukter gjør det effektivt og har i tillegg den bonusen at man unngår stryking av skjorter om man henger pent opp mens de er dampende varme.