Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-20, 00:34   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Også vil jeg legge til før jeg går og legger meg, at hele poenget mitt med denne tråden er at noe er grunnleggende feil om ikke det å følge retningslinjene fra myndighetene er både riktig og nok.

Om det var vurdert til det riktige at ingen skulle møtes i små grupper eller 2-3 sammen, så måtte retningslinjene vært: «Ingen barn skal omgås andre barn»,
Og om det ikke er tilrådelig å gå tur med en venn, så hadde retningslinjen vært: «Ikke gå tur med noen andre enn den nærmeste familien».

Jeg er både opptatt av å følge regler, gjøre en god samfunnsinnsats, vise hensyn og ta vare på andre mennesker. Hvis en ikke gjør det ved å følge reglene vi får fra FHI så er det jo helt meningsløst. Da blir jeg både usikker og fortvilet for det oppleves helt feil.

Om det å la tenåringen ta seg en sykkeltur med en venn er uforsvarlig så må FHI si det. Når de sier noe annet (omgås av og til i små grupper ute med god avstand), så må det nesten være forsvarlig å gjøre nettopp det. Hvorfor skulle de skrive det om det er feil?

Jeg vil ikke bli tatt til inntekt for å ikke ta dette på alvor eller ikke gjøre vårt. Vi tøyer ingen strikk og vi bidrar med hjemmeliv, avstand og god håndhygiene.