Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-20, 13:18   #27
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Potet er min klare anbefaling til nybegynnere. Det blir ikke enklere, nærmest garantert suksess. Bare pass på å bruke settepotet og ikke noe fra kjøleskapet. Sukkererter er også veldig bra!

Jeg hadde planlagt at årets ferie skulle være Italia i påsken , så her er det trøstesådd en del for lengst. Vi hadde planlagt å være hjemme med valp hele sommeren, men å kjøpe småplanter på hagemessa i stedet for å så selv i år.

Jeg har sådd åtte slag frilandstomat, to typer gresskar, dill, to typer persille, bittelitt blomkål, kålrot, broccoli og grønnkål inne, samt et lite brett med plukksalat til innendørsbruk, siden det er plass under plantelyset.

Ute har tæla faktisk gått i mange av pallekarmene allerede, så jeg har sådd litt spinat, reddik og rapini, under lokk med byggeplast. De siste dagene har jeg har spadd, luket og fylt på med kompost, har litt igjen å gjøre der (mange pallekarmer :svett, men skal sette jordskokk og så bondebønner i dag.

Hvor kjøper du settepoteter? Jeg søkte litt rundt men fant ikke noe sted med godt utvalg?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat