Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Jeg tenker at det ikke har noe å si at jeg treffer mora til den ungen barnet mitt får leke med, men at det er viktig å ta valg om hvor mange man treffer. Vi kommer ikke til å utvide med flere husstander.
Samtidig handler dette også om andre grep enn den vesle tilpassingen. Til hverdags er jeg innom Norges travleste kollektivknutepunkter to ganger om dagen, ungene sitter som sild i tønne på skolen, vi henger med 40 andre foreldre i dojoen nærmest daglig, jeg trener formodentlig på et av landets tettest brukte treningssenter 2-3 ganger i uka. I tillegg var vi innom matbutikken i snitt annenhver dag, i tillegg til en og annen butikktur ellers. Vi har eldstemanns vennegjeng på 7 innom hver lørdag, samkjører i biler, drar i svømmebasseng osv. MASSE potensiell smitte.
Om vi nå omgås totalt 3 personer eller også inkluderer foreldre til disse (som antas å være like lite eller mye smittede som barna sine) kan jeg ikke se at gjør noe. Det vi derimot IKKE gjør er å bytte ut hvilken ene venn man får leke med. De og vi har værsågod å holde seg på talefot. 
Summen av tiltak er formidabel for å begrense smittepunkter allerede. Om vi blir smitta, er det en veldig kjapp sak å spore hvor og av hvem og til hvem.