Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-20, 20:19   #501
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette er altså anbefalinger, ikke regler.

Det er mulig vi legger veldig stor forskjell i hva som er en anbefaling og hva som er en regel? Hvis staten anbefaler meg å gjøre noe, så gjør jeg mitt ytterste for å følge denne anbefalingen, og det skal helt spesielle situasjoner til for at jeg mener at jeg skal gå mot statens anbefalinger. For meg er det en regel.

"Alle skal holde mer avstand enn vanlig. Når vi er sammen, bør vi ikke være mer enn 5 personer samlet, og vi bør holde en fysisk avstand på minst 2 meter mellom oss. Avstanden gjelder både innad i gruppen og til andre personer. Dette gjelder ikke for personer som lever sammen til vanlig."

På samme måte som man " (...) bør unngå håndhilsning, kyssing og klemming med andre [utover nærmeste familie/de man bor sammen med]".

Ligger altså hele forskjellen her i "anbefale" kontra "regel"? Så hvis staten anbefaler noe, så er det fritt fram for enhver til å vurdere at dette bare er en anbefaling og ikke en regel, så om man selv mener man vet bedre, så er det bare å kjøre på?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat