Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.
Vi er verdens kjipeste foreldre for tiden. Datter forstod hvorfor i starten, men nå er det over en mnd siden hun har møtt kjæresten, og vi innser at det er i strengeste laget sammenlignet med det jeg bla leser her.
Mitt argument er jo at han bor eitt annet fylke, og det har vært godtatt hittil, men nå har hans mor sagt at hun gjerne vil ha besøk neste helg.
Ville dere ha latt en 17- åring ta tog til en by en times tid unna for å besøke kjæreste nå? Hun har vært fantastisk flink hele denne tiden, ikke vært i butikker eller hos andre folk, kun truffet en venn når de har gått tur med hundene sammen.
Litt seint svar herfra.
Guttungens kjæreste bor flere timer unna, dog i samme fylke. De har ikke truffet hverandre siden vinterferien. Alle planlagte treff røyk med koronarestriksjonene. Og å reise med buss er jo ikke helt bra heller. Nå glapp jeg til slutt ut at besøk av kjæresten, eller det å reise til henne er i orden for meg. Men hennes foreldre er strengere, foreløpig, så turtelduene må vente ennå en stund. Det er ikke påvist smitte i hennes kommune, så de vil vel fortsette å ha det slik.
|