Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-07, 08:54   #50
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskjellige fedre?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Fruktflua: Esme tuller med deg. :åpplyser:

Jeg synes man skal være forsiktig med å "tenke sitt" eller fordømme. Det går så fort utover ungene, at de får med seg at andre voksne synes deres foreldre er dumme og slutty og har gjort ukloke valg osv. Det er veldig sårende for barn.

Joda, tok ironien, men det der er ikke humor. Uten å finne dekkende ord, får jeg barneskoleassosiasjoner.


Man kan vel ikke være forsiktig med å "tenke sitt"? Tankene foregår jo mentalt, og man kan gjerne ikke noe for hva man tenker. De mødrene som får mange barn med mange forskjellige fedre, skal ikke de tenke da -på barna de setter til verden, og situasjonen rundt det hele?
Nå sier jeg ikke at ingen kan få det til å fungere harmonisk, men du verden så upraktisk og vanskelig det høres ut! Jeg sier heller ikke at alle som havner i denne situasjonen er korttenkte, men majoriteteten av de som er i situasjonen har kanskje blitt tatt litt på senga i etterkant?

Til dere som snakker så mye om fordømmelse i denne saken; dere er ikke litt raske til å dømme mht andres dømmelse da?
Jeg har nemlig presisert at jeg ikke dømmer noen, men at tankeaktiviteten min rulerer hyppigere når jeg begynner å filosofere over hverdagsporoblemene i det å ha fire forskjellige barn med fire forskjellige fedre, og det faktum at noen utsetter seg for det frivillig. Allikevel er det hyppige insinuasjoner å lese i denne tråden om dømming.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat