Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-07, 14:51   #102
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forskjellige fedre?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og i lys av dette referer jeg til mitt hovedinnlegg. Uttrykket "kort i toppen" dukker opp i tankene mine når jeg vet at objektet i HI ikke klarer å ta vare på de tre hun allerede har (barnevernet er koblet inn for lengst), men allikevel velger (for det gjør man faktisk, man VELGER å bli gravid) å bli gravid med et fjerde barn med en fjerde far.
Man skal være selektiv i forhold til hvem man blir gravid med for å sikre barnet en best mulig oppvekst.

I mitt tilfelle var jeg for dum og for ung til å være smart nok til selektivt å velge far til mitt første barn, men gudene skal vite at jeg har lært av det.

En kvinne kan ha ett barn og ikke være istand til å ta vare på det. En annen kvinne kan ha fem barn med fem fedre og være en fantastisk god mor.

Jeg har forstått at kvinnen du refererer til har tre barn hun ikke kan ta vare på? Men har hun planlagt å bli gravid med nr fire eller var det noe "som skjedde"? For jeg er ikke enig med deg i at man "velger selv å bli gravid" alltid.
Men man velger selv om man vil beholde barnet (selvbestemt abort). Men så er det endel som ikke har det som noe alternativ fordi de er motstander av abort. Er det tilfelle med din venninne tro?

Jeg er enig i at det virker dumt å få barn nr fire (uavhengig av hvor mange fedre som er inne i bilde) når man ikke er istand til å ta vare på de man har fra før. Men det er så mye vi ikke vet om andre, så jeg syns man skal være svært forsiktige med å dømme. Det er ikke alltid sterkt ønske om barn henger sammen med hvor gode mødre man er. Desverre.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat