Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-20, 18:43   #18
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate turjakka, da?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.



Veldig nyttige tips! Hva slags jakke ville du valgt til tur med tempo eller topptur?

På dagstur i hjemlige trakter velger jeg vindtette jakker i bomullsstoff. Har en gammel fille som er favoritten, Bergans Nordmarka, som er en anorakktype. Har også en tynn Fjellreven som jeg bruker mye. Men så er det dette været, da. Det hender jo at det faller litt regn her på Vestlandet. Da blir det Glittertind, den er ganske tynn og gir god bevegelsesfrihet. Trollveggen bruker jeg nesten aldri, for stiv, synes jeg.

Nå skal det sies at jeg går for høy grad av komfort når det gjelder klær generelt. Misliker trange jeans, figurnære plagg, syntetiske fibre osv. Har venner som bruker gtx selv i solskinn (grøss) uten at det plager dem. Men altså, må jeg bruke membran, så foretrekker jeg så tynne plagg som mulig. Da jeg gikk England på tvers brukte jeg bare en paclite type jakke, og der regnet det hver dag. Masse. I Atlasfjellene brukte jeg den enda tynnere Nansen-jakka, men der var det ganske tørt og fint bortsett fra litt snø høyt oppe.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat