Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-20, 11:19   #66
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er jeg helt enig i. Men nå var det jo mer et prinsipielt spørsmål om det er mer lov å klage på kulde enn varme. Og det er det ikke.

Nei, du har rett i det. Det er liksom ikke legitimt. Også virker det som om noen tror man jinxer finværet om man klager på varmen. Nei, man kan nesten ikke klage, da skal du se det blir kaldt igjen.

Jeg hadde en venninne i studietiden som kom fra et land lenger sør i Europa, og hadde et utvekslingsår på NTNU. Hun hadde bestemt seg før hun kom, at så lenge hun bodde i Norge skulle hun aldri klage på været, ikke en eneste gang. Hun visste hva hun gikk til, hun hadde sett på kartet, og kunne valgt et universitet i Italia eller Spania hvis det var været hun gikk etter, men hun valgte Norge av andre grunner. Og jeg tror faktisk hun holdt det hun lovte seg selv, jeg hørte aldri hun klagde uansett drittvær. Et herlig eksempel som jeg lærte en hel del av (det gjaldt ikke bare klaging på vær, dette er en person som uansett klager veldig lite, og som har en unik evne til å finne noe positivt i alt, og som heller fokuserer på å finne en løsning når ting ser håpløst ut).