Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-20, 13:07   #29
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Influencere, netthets og hvor går grensen, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Men det som skjer nå er at alle vi går inn på profilen hennes For å sjekke ut. Hun får flere besøk, og høyere inntekt. Hvordan får man med seg hva en slik selvopptatt, men også smart businesswoman, legger ut? Følger man henne? Er man inne for å spionere så man kan sette henne på plass når hun går over streken? Er ikke det beste bare å overse totalt?

Som regel så ser annonsører på antall følgere og reach til en influencer når man vurderer å inngå samarbeid, samt man sjekker ut profilen deres, hvilke type målgrupper den når og er man en seriøs aktør vurderer man også hvordan influenceren passer den merkevaren man selv har. Så en sånn post har ikke så veldig stor betydning for om annonsører samarbeider eller ikke. Pris har også noe å si, jeg har sett prislistene til enkelte av disse influencerne og der er kvalmt hvor mye penger de kan tillate seg å ta for en post

Man må ta denne diskusjonen, for det er helt utrolig hvor lite flinke annonsører, mediebyråer og influencere selv er til å følge opp regelverk når det annonseres. Det går først og fremst i manglende eller dårlig merking, både på bilder og i stories. Jeg har merket meg i det siste at man er veldig glad i å skrive "ad" eller "reklame" med så liten skrift i story at det nesten ikke synes. Her har alle i bransjen et ansvar for å følge opp, et ansvar jeg synes veldig få tar.

Men også hvordan man bruker barn er et tema jeg synes det er altfor lite fokus på, og mange influencere er forbausende lite reflekterte i hvordan de bruker ungene sine. I prinsipp er barna levende reklameplakater for alt slags mulig drit og sjela deres selges fra før de er født. Argumentet med "at vi slutter hvis de sier at de ikke vil" er helt håpløst, for hvis meg den ungen som er reflektert nok til å si nei når de er små barn.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat