Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-20, 20:52   #18
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes i likhet med menn i førtiåra at det er en fordel å kunne kjøre manuell. Det blir bedre sjåfører av slikt.

Det er alltid en fordel å kunne ting - det sier seg selv. Men at det å kunne kjøre med manuelt gir direkte skal påvirke hvor god sjåfør man er, det tar jeg med minst én klype salt.

Det aller viktigste for å bli en god nok sjåfør, er mengdetrening. Hvis man kan øvelseskjøre masse med automatgir, så er det svært mye bedre enn å øvelseskjøre noen få ganger med manuelt gir. Å få forståelse av trafikkbildet, å forstå hvorfor bruk av speil er viktig og å lære seg å kommunisere med medtrafikanter (via plassering i trafikkbildet, fartsendring, blinklys, blikk og så videre) er uendelig mye mer viktig enn å skulle lære seg manuelt gir.

Det er svært mye enklere å lære seg ting når man er ung kontra når man kommer opp i årene, så det kan meget vel være lurt å lære seg manuell giring slik at det sitter i ryggmargen. Men man må ikke. Det går helt fint å ta lappen for automatgir først, og så se om man faktisk trenger å lære seg manuelt gir etterpå.

Vi er usikre på om det vil være nødvendig å i det hele tatt ta lappen innen det blir aktuelt for vår 12-åring.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat