Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-06, 22:13   #50
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Ansettelse og graviditet

Nå har jeg bare skummet tråden, men kommer likevel med mine synspunkter...

Jeg er daglig leder av en forholdsvis liten bedrift. Jeg vet at dersom jeg hadde ansatt en kvinne som enten var gravid på ansettelsestidspunket eller ble det relativt raskt (planlagt vel og merke) da ville jeg nok blitt litt skuffet og litt fortvilet. Rett og slett fordi at for meg ville en ansettelsesprosess tatt veldig mye tid og energi, da vi er en faghandel innefor vårt felt, og opplæring tar laaaang tid.
På den annen side, er jeg jo kvinne selv, har nettopp kommet tilbake etter min andre permisjon, så det er jo mulig å få det til.
Jeg ville ikke stilt spørsmål ang planer om garviditet, men et spørsmål a la "hvor ser du deg selv om tre år" ville kunne gitt meg en pekepinn. Og jeg ville tatt hensyn til de planene, enten det var en mann eller en kvinne i den rette alderen. Altså, dersom det var en mannn med høytsvevende planer og visjoner ville han ikke fått jobben - rett og slett fordi jeg er litt tilhenger av kontinuitet på arbeidsplassen. Og enten jeg ville det eller ei, jeg hadde nok også tatt det med i vurderingen dersom en kvinne hadde sagt at " om tre år er jeg tobarnsmor med villa, hund og stasjonsvogn"....

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat