Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-06, 23:04   #39
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger middagsretter som behager en familie og en kresen ettåring

Jeg bedriver en moderat "de får spise det jeg har lyst til å lage" politikk. Det vil si at maten vår er mye mindre krydret nå enn den var før vi fikk barn, og noen retter, som for eksempel fiskekaker, dukker opp oftere enn de gjorde før. Men ellers så har jeg klart å gjennomføre at jeg lager en middag til hele familien, den er noenlunde sunn og har alltid flere grønnsaksinnslag. Dersom jentene plutselig bestemmer seg for at de ikke liker laks (selv om de likte det i går), så får de enten beskjed om å prøve et lite stykke eller så spiser de bare tilbehør. Jeg lager aldri en ekstra middag og tror at det er den verste løsningen, fordi det gir barnene inntrykk av at det er legitimt å aktivt velge bort mat.

Det eneste området jeg lager litt ekstra på er grønnsaker. Dersom jeg lager en grønnsaksrett som jeg vet at de ikke kommer til å like så lager jeg alltid en til, som jeg vet at de kommer til å spise. På den måten spiser de alltid noe grønnsaker.

Middag er et litt vanskelig område hjemme hos oss også. Særlig storesøster er småspist og liker ikke middag noe særlig. Hun spiser alltid mer til brødmåltider enn til varme måltider. Så lenge hun spiser variert pålegg så regner jeg med at brød, grøt og grønnsaker også holder henne frisk.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat