Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-07, 10:45   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasistiske steder?

Episoden du viser til er så grotesk at det er vanskelig å tro at det kunne skjedd her, men hvem vet?

Jeg bor for øvrig i Trondheim, og politiet her har vært i temmelig hardt vær etter Obiora-saken. For noen år tilbake var det en epiosde der en politibetjent (vissnok den samme som var innblandet i pågripelsen av Obiora) feilaktig pågrep en mørkhudet renholder, og visstnok kalte henne "svarte faen".
På toppen av det hele ble det nylig observert rasistiske tegninger i et pauserom på politihuset.

For øvrig har jeg ikke tenkt over at jeg opplever spesielt mye rasisme her i Trondheim, men det gikk rykter om at et tidligere utested i byen ganske kategorisk avviste mørkhudede gjester. Hvorvidt det stemmer eller ei vet jeg dog ikke.
Det er kanskje heller sånn at det er spesielle miljøer/kulturer der slike holdninger er mer utbredte?
Kanskje er det tilfelle at den type holdninger er blitt akseptert i Trondheimspolitiet? (Jeg aner virkelig ikke!). Kanskje er det mer utbredt i restaurantbransjen?
Eller kanskje er det bare en veldig uheldig tilfeldighet?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat