Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-20, 11:30   #560
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg har brukt hele dagen på å gruffe over lege på sykehuset som var arrogant og ufin. Hun krisemaksimerte vektnedgangen min og antydet svært sterkt at jeg var en uansvarlig mor som fulgte rådene fra diabetessykepleieren. Etter undersøkelsen viste det seg at babyens vekstavvik var på minus 9 % og at opptil 20 % anses som normalt.
I tillegg var det jordmoren («sekretæren») som forklarte meg hva som ble gjort og hvorfor under undersøkelsen. Legen sa ikke et ord.
Dette var en norsk kvinne i fruktbar alder.
Jeg prøver å legge saken bak meg, men kjenner at jeg fortsatt får høy puls når jeg kommer til å tenke på henne.
Og i dag har jeg trøstespist både lefser, pizza og sjokolade på grunn av henne. Så nå er sikkert vekstavviket opprettet.

Jeg fikk den omvendte. Fulgte rådene til diabetessykepleier, gikk bare opp en kilo i svangerskapet og gikk fra overvektig før gravid til normal BMI etter fødsel. Alikevel fikk jeg så mye pes fra jordmødre på sykehuset om at jeg måtte passe på hva jeg spiste slik at babyen ikke ble for stor. Virket som de så svangerskapsdiabetes og antok at jeg spiste bare dritt. Babyen var normalvektig ved fødsel og omtrent en halv kilo lettere enn søsknene som heller ikke var store babyer.

zinatara er ikke aktiv