Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Igjen. Jeg blir SKIKKELIG uggen i magen av melk og av melprodukter. Jeg har zero intoleranse / allergi, jeg mangler bare en tarm og det påvirker fordøyelsen min. Det betyr at jeg passer på hva jeg spiser, og forsøker å unngå melprodukter og melk som ikke er laktoseredusert/fri. Men av og til spiser jeg ting fordi det er godt, og tar straffen. Er man allergisk/intolerant så kan man ikke det. Og jeg har full forståelse for at familie/venner hadde blitt irritert om jeg krevde tilpasset mat, for så i neste øyeblikk likevel spise noe jeg sier jeg ikke tåler, fordi jeg synes det er så godt (og derfor tar straffen med ørten dobesøkene etterpå). De som feks har cøliaki kan jo ikke det! Det er hav av forskjell på å få litt ubehag og bli direkte syk!
Og man er blåst i hodet om man himler med øynene av folk som ER allergiske/intolerante!!! Men om man himler med øynene av sånne som meg, om de krever tilpasset diet (jeg blir forøvrig like dårlig av glutenfritt, det er ikke gluten jeg reagerer på), eller sånne som spiser spesialmat fordi de er på en eller annen teit diett som skal gjøre den slanke/yngre/whatever), så må man vel det. De aller fleste tåler gluten (og de fleste nordmenn tåler melk), og det hadde nok vært vesentlig lettere for dem med allergi/intoleranse, om ikke en haug med mennesker løy på seg dette fordi det passer med noe de har googlet seg fram til!!!
Så egentlig er det jo DEM vi alle burde rante over. Ikke dem som er frustrerte over alle med påståtte allergier.