Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-20, 14:25   #474
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes vel innlegget ditt er et glitrende eksempel på det jeg frustreres over, Milfrid. Hvordan vet man hvem som faktisk er syke og hvem som faker, liksom. Jeg er enig i at det er ødeleggende, men jeg synes det er underlig å mistenke/stille gjestene til veggs.

Men nå skal jeg gi meg.

Jeg synes også det er underlig å mistenke gjester eller stille dem til veggs, og ville virkelig aldri gjort det.

Dette var en rant-tråd det man sier høyt det man ikke sier høyt i RL ja? Ellers er det veldig lett å se hva som er ekte og hva som ikke er det. For de som ikke er det er de som har nytt kosthold annen hver uke, og forteller hva homøopaten anbefalte sist de var der. De som etter et par glass med vin glemte at de hadde bestilt egen dessert fordi de ikke tålte den som skulle serveres.

Og nei, jeg er ikke intolerant mot verken melk eller brød, jeg kan fint spise det. Og det hadde aldri ramlet meg inn å be om tilpassing, nettopp fordi jeg vil kunne spise det jeg vil og liker.

Men kjenner jeg noen som konsekvent holdt seg borte fra noe, om det var melk, mel, dyr osv, så hadde jeg selvfølgelig respektert det. Veganere får være veganere i mitt hus, helt uten å måtte forklare eller forsvare noe. Jeg unngår å servere suppe når jeg har besøk av venninne som hater det. Eksen min slapp å drikke rødvin (selv om jeg ikke trodde det var allergi som gjorde at han mente han kastet opp av det. ), osv osv.

Det vi snakker om her er dem som er periode-allergiske/intolerante whatever. De er et sosialt problem!!!

Men nei, jeg stiller ikke dem til veggs heller. Man kommer da fra et møblert hjem og holder klokelig kjeft. Men man tenker sitt, og så ranter man på FP.

Og hjelpes. Vi kan godt rante om idioter som tar sånn opp i RL og gjør det vanskelig for folk som virkelig blir syke av mat. De kommer i grunne høyere på listen over rantverdighet enn dem som er periodesyke.