Tråd: Donald Trump
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-20, 23:40   #464
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Donald Trump

Mens vi er bestyrtet over at poststemmer i USA forsvinner, vil jeg minne om at i Norge har vi regler for at stemmer som kommer fram for seint ikke blir telt. Blant annet her, hvor posten brukte 4 dager på å levere en tykk bunke med stemmesedler fra Tromsø til Tana: https://www.ifinnmark.no/nyheter/ma-...s/1-49-6857028

De siste valgene har det vært snakk om mellom 1000 og 2000 stemmer. Det er peanuts i forhold til USA, og det er på ingen måte forsøk på valgfusk, men jeg syns faktisk ikke det er greit på en flekk. Og særlig ille blir det med tanke på norske lokalvalg, hvor én stemme ofte gjør stor prosentvis forskjell.

(Dessuten syns jeg det gjør godt om hjarterota å se fokuset i den norske artikkelen, med bilde av en gråtkvalt ordfører, og kommentar om at det er ekstra ille at stemmer fra ungdom og stemmer til sametinget ikke ble telt).